04 april 2014

Finfrämmat



Maken är med grabbarna och dricker öl och planerar höstresa. Jag skulle vara ensam hemma, och passade då på att bjuda mammsen och Gun på middag. Som bonus följde Emma, Albin och Ebba med. Det är inte varje dag man har småbarn i huset. 
Har du ett pussel frågade Ebba? Det hade jag ju inte. Sen trodde jag att alla gillar kyckling. Inte Albin och Ebba, de fick äta potatis och sås. Till efterätt skulle jag bjuda på jordgubbar och glass, men av glassen fanns det inget kvar. Så som det kan bli med tonåringar i huset (sista bullbaket försvann i ett nafs och tänk, INGEN hade tagit någon bulle) 
Sen spelade vi musik och Abbe dansade brake dance till låtar han inte hört, för se de låtar han frågade efter hade jag aldrig hört talas om. 

Det var länge sedan det fanns småbarn här i huset, somliga får barnbarn unga men jag lär bli gammal och trött innan det kommer några (jag martyr?)

Trevlig fredag på er gott folk! 

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Härligt med finfrämmande!

Tids nog blir det barnbarn, det tror på :-)

Kram

Mamma sa...

Ja det låter som lite martyriskt;-) Tack för en jättetrevlig kväll!

LiteAvLinda sa...

En mormor ska vara gammal ;) Och Silvana trodde du var lika gammal som mig så du lär se ung ut även om du hinner bli äldre ;)

Anonym sa...

Jag är lite nyfiken på vart bullarna tog vägen. Vilket mysteruim :)

Lill-Åsa

Åsa E R sa...

Tids nog kommer de och då är de extra efterlängtade. Barnbarnen alltså.
Kram