06 april 2015

Påsken 2015


En bra en, trots riktigt Aprilväder. Har jobbat lite nästan varje dag, promenerat, lagat och ätit god mat. Umgåtts med fina människor, varit på fotboll, ett restaurangbesök, en natt på hotell och en middag hos goda vänner (i Ulriksdal, där har jag aldrig varit förr) I dag avslutar vi påsken med påskmiddag med Elin och Axel (senare, Elin jobbar för Åhlens har öppet alla dagar hela året utom 2 har jag fått lära mig) 

Dagens i-landsproblem. Ska putsa fönster med den superbra apparaten från Kärscher vi fick av pappa i julklapp. Monteras efter konstens alla regler men måste ju laddas innan användning. Då sticker jag ut och springer medans den laddas (ska börja igen, men sakta med att varva gång och löpning) När jag väl hittar mobilen har den 1% ström kvar och utan mobil inten promenad/löpning (har ju både runkeeper och ljudboken i den) Så här sitter jag och väntar på uppladdning....

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Ett batteri att ha i fickan är en god investering, vet jag av erfarenhet.

Vilken fin påsk! Själv vilar jag foten. Börjar få ont i kroppen eftersom jag är för stilla! Spring och tänk på mig.

Kram